A life of a hero, en kort biografi.

Det kom en fråga om vad jag var för ras. Naturligt att folk undrar. Här kommer därför en lite mer ingående presentation av mig.

När min mammas människor upptäckte att hon var på smällen blev dom utom sig av skam och förnedring, så dom kastade ut henne. Så mitt förakt för mänskligheten kom så att säga med modersmjölken. Men jag var smart och insåg att människor kan användas som redskap och att i stället för att sky dom som pesten och hålla sig så långt ifrån dom som möjligt, kan man förslava dom.

  Som mycket ung adopterade jag en människa. Nu drygt åtta år senare har vi en mycket bra relation, även om det funnits några hinder på vägen. Det största hindret kom in i mitt liv sommaren 2005. Under drygt sex år levde jag sen under samma tak som en psykopat. En vansinnig och oberäknelig varelse vars nästa drag var helt omöjlig att förutspå. En HUND! Jag straffade min människa mycket hårt för hennes beslut att tillåta hunden att flytta in hos oss. Jag lämnade henne helt sonika. Under ett par veckor vandrade jag på gatorna, dag som natt. Jag sov i bilmotorer och buskar. Jag åt byten jag själv fällde med mina dödsbringande klor. Jag är en gladiator, en stenhård överlevrare.

  Gömde i skuggorna följde jag min människas förtvivlade sökande efter mig. Jag hörde hennes rop och bönerna om att bli förlåten. Jag läste hennes lappar och skapade falskt hopp hos henne genom då och då riva bort telefonnumret så hon skulle tro att någon sett mig.

  Men tillslut beslöt jag mig för att förlåta henne och återvände självmant hem. Jag blev förstås hyllad och omhuldad och pysslad med efter konstens alla regler och hunden förstod vem som var den mest älskade i det här hemmet.

 

Idag är jag i mina bästa år (åtta) och har fått en hel ras uppkallad efter mig, The Royal Gimlidor (bondkatt). Jag är det ända rasexemplaret vilket gör mig otroligt värdefull. Hunden bröt jag med min psykologiska stidsföring ner så till den milda grad att han flyttade till Dalarna (avlivades pga sjukdom). Min människa har jag format till en arbetsvillig och trogen tjänare och vi lever nu i en harmonisk relation som gynnar oss båda.



//Gimli den hjältemodige


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0