Munhygien och persienner.

Jag drog till bageriet som skamligen nog inte öppnar fören åtta. Vad fan är det? Bagerier ska väl öppna jättetidigt! Och när jag kom dit hade dom inte ens plockat upp brödet som alltså inte allts är hembakat! Skandal! Fast dom är sjukt goda ändå alltså. 

  Efter lyxiga surdegsbullar med fransk brie och nån lufttorkad salami med grönpeppar drog jag ner på stan och lämnade igen ett par böcker på biblioteket samt inhandlade en tandborste till Gimli. Hans andedräkt är fan inte att leka med! Den skulle antagligen kunna ta livet av någon, återuppväcka den och ta livet av den igen!

  Nu tänker ni förstås ”Borsta tänderna på en katt? Är hon dum i huvudet eller?” och ja det kanske jag, men det är inte Gimli för han låter visst sina tänder borstas! Ha! In your face! Gimli förstår vikten av god tandhygien. Så det så.


Och så passade jag på att ta en promenad med Annsofie och Morris i det alldeles strålande vädret. Vi snackade skit om folk som har sina persienner neddragna dygnet runt. Idioter! Och när jag var på väg hem passade jag på att kolla in mina grannars fönster. Alla utom jag och väggivägggranne har sina persienner neddragna. Inte konstigt att allting i det här huset är helt fuckt up!


Nu måste jag förbereda lite grillningsgrejer här asså.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0