I vår Herres hage.

Igår var jag på dop. Det var Oliver som skulle doppas, förstås, vem annars? Så jag tog bussen till Ringarums centrum och där hängde jag vid en matbutik , det är lixom den som utgör centrumet, tills jag blev upplockad av Tesse och Leffe.

  Men för att göra en förhållandevis lång och rätt händelselös historia kort så blev det en ceremoni i kyrkan, förstås. Det sjöngs lite (fast inte av mig då) det bads lite (inte heller här deltog jag), det östes lite vatten över Olivers huvud (helt utan min medverkan) och sen var det i stort sett klart. Sen var det dags att käka, smörgåstårta (som Tesses brorsa och morsa, tror jag) hade gjort. Flera sorter, dom var alla asgoda. Jag borde ha ätit mer! Sen öppnades det paket och sjöngs lite mer innan det ÄNTLIGEN var dags för kaffe. Till kaffet bjöds det på hembakade kakor och stuff, även det lagat av Tesses mamma. Det var väldigt professionellt gjort. Alla trodde daimtårtan var köpt. Det var den inte. Den kunde dock ha varit stulen, om jag vetat hur god den varit innan det bjöds på den… Med facit i hand ångrar jag att jag inte bara tåg en daimtårta och ett par av smörgåstårtorna och gömde mig på toaletten tills hela kalaset var över. Eftersom jag inte kände en ända kotte (förutom Tesse, Oliver och Leffe, till utseendet) hade nog ingen märkt att jag var borta. Fast dom hade antagligen ordnat en skallgångskedja efter käket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0