...

Hängt med Tesse i Hageby idag. Det är INTE världens centrum som dom säger/sa i reklamen. Det är faktiskt rätt kasst om jag ska vara ärligt. Alla fall om man jämför med andra världscentrum, misstänker jag.

  Vi gick i alla fall i lite affärer och jag kan konstatera att alla balla kläder kommer bara i babysize. Det är orättvist! Jag skulle vilja ha en sån här tillexempel, både bekväm och praktiskt ser den ut. Dessutom har den en svans!



På Lekia kollade vi lite på Pippi Långstrump. När jag var liten var jag vrålavundsjuk på att hon hade en egen häst. Det är jag fortfarande. Fin såg han ut att vara också! Inget gammalt svankryggig ök. Inbillar jag mig bara eller har det gått rykten, för länge sedan, om att Lilla Gubben dog för att dom målade dit fläckarna på honom? Är det sant så är det ju FRUKTANSVÄRT! Fast det är nog inte sant. Hittade den här lilla hästen. Den var för dyr och alldeles för liten för mig. För ung också. Bara ett föl.



Vi avslutade med fika på ett fik vars namn jag inte kommer ihåg, men dom hade gjort bakade potatisar sedan 1985. med tanke på hur erfarna dom var borde potatisarna varit godare tycker jag. Jag åt en sallad med en bakad potatis och ett rosenbröd. Tesse åt en bakad potatis med kycklingröra av nått slag. Oliver åt av min potatis, han verkade gilla den. Till efterrätt blev det en seg kaka för mig. Den var sjukt god! Asgod! Tesse åt en chokladboll, jag tror den var god, hon sa inget annat i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0