Lördagskväll och en kort väderleksrapport.

Igår fick jag gå tidigare från jobbet för det var i stort sett stendött. Jag får inte längre det där kolsyrebubblet i kroppen när jag får göra det. Trist. Fast jag gör det ändå, förstås, för jag har ingen som helst självbehärskning.

  Alltså, jag gick hem tidigare och städade. Sen drack jag i rask följd två koppar kaffe, innan jag gled till Hemköpt för att inhandla ingredienser till middagen. Auberginegratäng med mozzarella. Börjar inse att jag lägger mozzarella på precis allt just nu, men det är ju så gott! Så jag åt min trevliga middag medan jag läste min trevliga bok, jag önskade att jag haft ett sånt där litet bord man kan ställa över benen så jag kunde sitta i soffan och äta lite bekvämare, eller rent av i sängen. Frukost på sängen. Förutom på min födelsedag som liten har jag aldrig fått frukost på sängen. Inte en ända gång. Fattar ni? Jag har ALDRIG fått frukost på sängen!

  Skit samma. Halv tio släckte jag lampan. Jag är inne i en sån där period då jag hela tiden lägger mig tidigare och tidigare och går upp tidigare och tidigare. Fast i natt var jag vaken ett tag runt halvtretre, för Amadeus fick ett frispel och for fram och tillbaks över mig i sängen. Det är som att ha ett bowlingklot studsandes på en, rätt svårt att sova då. Men sen la sig lugnet igen.


Solen går upp 8:40 idag, ner går den 15:24. Imorgon går den upp 8:39 och ner 15:26. TRE minuter mer dagsljus! Fenomenalt! Mindre lyckat är töandet, det ser svinhalt ut på gatan här utanför. Jag skulle inte spela på brutna lårbenshalsar idag. Alldeles för dåliga odds. Antagligen är det redan tjockt med söndagspromenerande pensionärer på akuten.


Kommentarer
Postat av: sven

Mer ljus is the shit!

Du får träna katterna att komma med frukost på sängen! Förslagsvis inte knäckebröd.

2011-01-09 @ 12:45:48
Postat av: Majje

Jag måste börja skriva dagbok.

Jag måste börja blogga.

Jag måste börja träna.

Jag måste börja göra klart saker å ting.

Jag måste börja gilla ordet MÅSTE.

Kan du lära mig hur man blir kompis med det?

2011-01-09 @ 21:32:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0