Gympremiär nr 2.

Första träningspasset på nya gymmet. Kändes riktigt bra alltså. Samma känsla som på Hälsostudion back in the days när det var Nisses place. Kan kanske bero på att det här är (inte bara men delvis, tror jag) Eddis place och det är Nisses grabb det. Nisses fruga och får man väl anta Eddies mamma, möter jag med jämna mellanrum när hon är på promenad med familjens hund som har tjejfrissyr. Hunden, inte mamman. Fast hon har också tjejfrisyr. Jag kan nästan hela släktträdet. Fast jag inte känner en ända av dom. Skumt faktiskt. Hur som helst, det var relaxad stämning, folk körde sitt race utan att sitta häcka eller flexa musklerna framför varandra och varenda spegeln i gymmet (som snorvalparna på förra stället) medan dom tjattrade som ett gäng apor. Så ja det kändes kalasbra helt enkelt. I am pleased.

  Jag körde rygg och det var segt. Men en åtta på 70 kg lyckades jag klämma till med i marklyft och det kändes faktiskt som godkänt betyg efter åtta månaders av total vila. Det svåraste var greppet. Tappar totalt all ork där. De nya handskarna känns lite för tjocka, dom behöver nog användas lite mer frekvent så vadderingen blir lite tilltryckt. Eller så får jag väl gå tillbaks till dom gamla. Fast dom höll på att falla i bitar. Nu ska jag lägga mig på soffan och läsa en liten stund. Värt, klart värt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0