Långfredag på landet.

Jag blev seriöst assur i går morse när jag efter ännu en vecka med flitigt tränande och sund kosthållning FORTFARANDE inte gått ner någonting utan istället gått UPP 3 hekto. Så, så fort affären öppnade rusade jag dit och köpte allt som behövdes för en pannkaksfrukost som jag sedan tröståt medan jag kollade på How I met your mother. Kontraproduktivt kan man verkligen säga! Men det behövdes för det var inte bara det dåliga resultatet på vågen som gjorde mig på lite dåligt humör. Torsdagens ryggträning gick också uselt och dessutom var det rätt grått och trist ute. På min första så efterlängtade lediga dag! Fy fan alltså!

  Men dagen blev rätt bra ändå. Det sprack upp och blev både soligt och varmt, jag tog bussen till metropolen Ringarum för att hänga med Tesse och gänget. Drack kaffe och åt wienerbröd i solen, tog en massa kort. Njöt av tystnaden. Bor man mitt i smeten inser man, när man kommer utanför stan att det faktiskt aldrig är tyst.

  Oliver var där förstås, han har tydligen inte skaffat några intressen som kräver att han lämnar hemmets trygga vrå. En sak som är bra med att hänga med en bebis är att man blir väldigt tacksam för de små sakerna i livet. Som att ha tänder tex. Så ens mat inte består av, random exempel, slätmixade morrötter, ris och vad det nu var för kött. Eller katrinplommonpuré för den delen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0