Fika och sånt.

Igår hängde jag lite med Tesse och Oliver. Vi fikade. Eftersom alla andra idioter i hela världen också fikade så fick vi inget bord i solen utan fick sitta inomhus. Men det var rätt okej. Tesse åt en macka, Karl-Alfred, och en budapestbakelse. Jag åt en hallongrotta. Fan vad det kändes torftigt alltså! Det var nästan så jag grät en skvätt. Men men. Äta är inte allt här i livet (Jo det är det visst det!!)

  När vi var färdigfikade hängde vi lite i Vasaparken innan det var dags för mig att dra till jobbet. Det är verkligen tur att det inte finns några fönster i utbildningssalen just nu. Av två anledningar som på sett och vis är sammankopplade.

Anledning 1: Man ser inte vilket strålande väder det är ute.

Anledning 2. Man blir inte frestad att kasta sig ut genom fönstret i förtvivlan över att inte få vara ute och njuta av det strålande vädret.

  Att luften suger och temperaturen är på gränsen till outhärdlig känns som bagateller i förhållande till några krossade ryggkotor och brutna lemmar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0