Regnkläder och sånt.

Jag tvekade länge igår innan jag tillslut bestämde mig för att gå ut till Ingelsta för att kolla in djuraffärer. Finns ju tre stycken där ute. Lite overkill i min meningen, dom har ju samma grejer överallt ändå. Som sagt tvekade jag länge, till och med under påklädningen av skor var jag osäker. MEN just när jag klev ut genom dörren klev Majje och Martin ut från hissen, även dom på väg mot Ingelsta. Vad sägs om det? Va? Uppenbarligen var det universum som försökte tala om för mig att jag var på rätt spår!

  I alla fall, jag kollade in små rundsydda halsband, regnoveraller, leksaker, foder och täcken. Och kunde konstatera att det finns jävligt mycket fula och idiotiska hundprylar! Pipleksaker tillexempel. Vem uppfann det? Och vad är det för dumhuvuden som köper såna till sina hundar? Och vem sätter på sin hund en rosa liten regnoverall med huva? Seriöst? Någon? Fast i ärlighetens namn fick jag lust att köpa den för möjligheterna att ta roliga fotografier på Gimli iförd den där skittöntiga overallen vore oändliga! Men jag lät bli (för den var sjukt dyr!).

 

Idag har jag börjat i om möjligt ännu lägre tempo än igår. Jag har inte gjort någonting! Eller jo föresten, jag har lånat ut mjöl till Majje och druckit tre koppar kaffe. På vilket sätt det skulle vara en bedrift vet jag inte, jag ska gå tillbaks till soffan och grunna på det.

Ps. Det är inte bara jag som är lat i det här hushållet. Den här jäveln har inte gjort många knop idag han heller!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0