Morgonstund har fördomsfulla funderingar i mund.

Igår gick jag och la mig typ halv nio så i dag vaknade jag typ halv sex. Jag älskar tidiga mornar! I alla fall om jag inte ska jobba. Finns inget bättre än att gå upp medan alla andra sover och vissa rent av är på väg hem från vad dom nu haft för sig för dumheter. Jag brukar ta mitt morgonkaffe vid köksbordet får då händer det att jag kan få se nån stackare göra the walk of shame. Och jag stirrar fördömande på dom när dom passerar med sina skamset sänkta huvuden och sovskrynkliga skjortor och blusar. Hahaha! Skojar bara. Folk får göra vad dom vill och jag är inte en bättre människa än dom bara för att jag inte supit skallen i bitar och fortfarande är full klockan sex på morgonen. Jag bara KÄNNER mig som en bättre människa. Det är en helt annan sak det!

  Det ända som skulle kunna göra en sån morgon bättre är om utsikten från mitt köksfönster var lite trevligare. Det bästa vore förstås om min utsikt inte var över en gata där folk passerar utan en gräsmatta där igelkottar och kanske nått rådjur passerar. Men men, man kan inte få allt här i livet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0