Hur det hundlösa livet påverkat mitt fotograferande och annat.

Förra året hade jag vid det här datumet tagit 2036 fotografier. Ungefär 1500 av dom skulle jag tro föreställde Figaro. I år har jag, trots en ny kamera, bara tagit 823 bilder var av ungefär 500 antagligen föreställer mat. Jag antar alltså eftersom dom allihopa är för ointressanta för att jag ska bry mig om att kolla på dom men är medveten om att jag inte gör mycket annat än äter nu för tiden.
  Vad höll katterna på med detta datum förra året? Jo detta.



Dom sov. Precis som dom gör just nu. Underhållande, eller hur? NEJ! Inte alls! Kattjävlar!

Vad höll Figaro på med det här datumet förra året?



Jo han var med mig på promenad runt Himpa och sen tog han en tuppur under täcket. Som normala varelser gör! UNDER täcket Gimli! Inte på täcket så andra som kanske vill ligga under täcket får krypa in från fotänden! Ditt svin!
  Ja jag känner viss förbittring idag, jag erkänner det. Men ärligt talat, hur kul är det att bo ihop med två typer som sover ungefär 16 timmar per dygn, som snor ens huvudkudde, lägger sina håriga svansar i min mat och alltid, ALLTID måste gå och bajsa när jag lagt mig i ett bad? Inte särskilt kul alls kan jag tala om. Inte...särskillt...kul...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0