Projektplaner för 2011.

Så, nu har jag alltså minst åtta månader på mig att göra just ingenting. Jag är inte stormförtjust i att inte göra någonting så det går inte för sig. Frågan är vad för någonting jag ska göra. Jag behöver kortsiktiga och långsiktiga projekt.

  Ett långsiktigt är rätt självklart. HUNDEN! Somliga kanske tänker att det ju inte kräver så mycket arbete utan mer handlar om tålamod, vänta och vänta och vänta. Helt fel. Ni såg ju hur det gick när jag bara väntade och längtade, åt helvete. Jag har nu under förmiddagen tagit fram en strategi, jag ska bli så skicklig på att låtsas att jag inte vill ha någon hund att universum luras att tro att det vore ett straff att ”ge” mig en. Det här kommer bli en rejäl utmaning, men jag tror jag är redo för den.

  Det andra långsiktiga projektet är att komma i form igen, och hålla den. Det kräver inte alls lika mycket arbete som projekt nr 1. Det är lätt, handlar bara om att få arslet ur vagnen och det ska jag börja med alldeles strax

  De kortsiktiga projekten handlar mest om lägenheten. Idag har jag därför tagit bussen ut till Jysk och köpt nya täcken och kuddar. Jag behövde knappt vänta alls på bussarna. Dom kom precis som dom skulle, kors i taket! Sen när jag var hemma igen lagade jag persiennen, för andra gången sedan fönstren byttes ut. Den här gången fick jag ta hjälp av mans best friend, Silvertejpen! Det var lite MacGyver möter Martin Timell. Jag blev nästan impad av mig själv.

  När det var klart bankade jag upp den nya gardinen, bäddade om sängen, fick hjälp av Gimli, kom på att jag borde kammat katterna innan jag plocakde fram rena sängkläder, så gjorde det och sen åt jag mellanmål. Jag är nöjd med min prestation! Senare idag ska jag skaffa nya orkidéer och kanske en liten lampa till fönstret.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0