Vadå grimasch om morgonen?

Det är inte bara en av Cornelis Vreeswijks bästa låtar. Det är faktiskt också så att folk gör mycket grimascher om morgonen. För att rummet blir ljust, för att det är för tidigt på morgonen, för att det är för sent på morgonen eller förmiddagen eller i extrema fall eftermiddagen, för att det är för långt till helgen, för att man ska jobba i helgen, för att man råkar se sig själv i spegeln. Det finns tusen anledningar att grimaschera om morgonen. Fast mest är det för låtens skull.

Idag är det ingen som väntar när jag kommer hem, förutom Gimli som verkar sitta lutat mot dörren och lixom tippar ut på golvet i trapphuset när jag öppnar. Magen gungar mjukt högervänsterhögervänster medan han försöker återfå sin värdighet och se sådär kattaktigt nonchalant ut. Gimpa, mitt gullefjun. Jag tar honom på axeln (så här, som en käck soldat med gevär) och travar in i lägenheten.

  Tänder en miljon värmeljus från Claes Ohlson som brinner ut så snabbt att man inte behöver oroa sig för att orsaka några mordbränder om man nu skulle råka glömma blåsa ut tom och slår mig ner i min lätt nersuttna soffa för att avnjuta ett avsnitt Scrubs innan sänggång.


Kommentarer
Postat av: Mickis

haha vilken härlig bild :D

2010-11-21 @ 11:39:05
URL: http://mikkatude.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0