Morgonstund har dålig andedräkt.

Jag är redan uppe, till skillnad från övriga medlemmar i detta hushåll. Över en timme tidigare än igår. Blir jag belönad på något vis för det? Svar nej. Blir jag bestraffad på något vis för det? Svar ja. Det kommer något som först såg ut som snö men nu ser ut som regn uppifrån och grannen borrar i väggen. Life is a bitch and then you die.

  Idag är min lediga dag. Min plan är att efter mitt kaffe ta mig ut på något som förhoppningsvis ska bli första morgonjoggen på länge och av många. Om jag bläddrar tillbaks i min kalender (som är väldigt tom by the way, förstår inte varför jag alls bryr mig om att skaffa en ny varje år) så tror jag att jag skulle finna sista joggingturen någon gång tidigt 2010-tal. Det känns lite tungt faktiskt. Jag har helt klart fel inställning till det här. Min inställning ”Åh nej det går inte! Jag orkar inte, jag vill inte! Låt mig slippa, snälla! Det är kallt ute ju….” Rätt inställning ”Wuhuuu! Morgonjogg är det bästa som finns!”

  Nåja vi får se hur det blir. Jag är inte känd för att följa mina planer. Jag är inte känd för något annat heller för den delen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0