Man är som man är.

I ett rasande tempo målade jag om alla hyllplan och konsoler. Precis innan jag började med målet fick jag den briljanta idén att dammsuga. Smart Jonna! Jag är inte ironisk! Det var jättesmart! Katthårstrån är lurigt. Det händer att de inte syns fören det sitter fast på en nymålad yta!

  Sen tog jag min cykel och slirade iväg till Sven för att se på serier och besöka Bra & Begagnat. Jag letar efter ett litet, litet skrivbord men det hittade jag förstås inget. Istället hittade jag ett par termobrallor och en shyst mössa så helt bortkastat var inte besöket.



Jag pratade med min ömma moder i telefonen igår. Mest om mina hundplaner. Tanken var ju egentligen att vara hundlös ett tag, kanske nått år eller två, men den tanken har jag lagt på hyllan helt och hållet. För som jag sa till morsan med den där målbrottsrösten jag får när jag känner mig lite tjutfärdig ”Det är inget roligt att inte ha hund!”

  Jag hade räknat med vist motstånd. Lite ”Men du blir ju så låst.” eller ”Ska du inte ge det lite mer tid.” eller ”Ska du inte resa lite först?” men hon förstod väl (kanske av min målbrottsröst) att jag faktiskt verkligen saknar hundägandet. Vi kom fram till att jag ju kan resa bäst fan jag vill när hon gått i pension och kan sitta hundvakt dagarna i ända.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är skillnad på att sakna en hund, och att sakna att ha en hund. Om man saknar att ha en hund är det korkat att inte skaffa en ny. Och man kan både sakna en hund och sakna att ha en hund samtidigt, jag tycker inte att det är konstigt.

2010-12-08 @ 23:31:08
Postat av: Tesse

Inget konstigt alls! Är man van att ha en liten krabat att busa med, ute med, gosa med och så plötsligt har man inte det.

Klart man vill ha en ny liten sak man kan göra detta med, dagarna blir plötsligt så tomma!! Förstår precis!!

Säg bara till om du behöver hjälp med det! =)

2010-12-09 @ 11:54:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0