Julklappar och lite saknad.

Nu har jag bestämt mig för att ge mig själv en systemkamera u julklapp. Dels för att jag fick ynkligt några julklappar (så går det när man inte köper några själv, kom ihåg det!), dels för att minimera risken av total besvikelse på min födelsedag och dels för att det om man nu får några pengar då när jag fyller år, är det roligare att inte redan ha dom i princip uppbokade. Och dels för att jag inte orkar vänta längre!

  Så nu har jag suttit och läst och läst för att försöka komma fram till vilken modell som skulle passa mig. jag vete fan hur bra det har gått alltså. Det finns tydligen ingen Systemkamera for dummies, men det verkar som Nikon D3100 verkar är en användarvänlig kamera som fått bra betyg. Nåja, vi får väl se. En kamera ska jag ta mig fan ha innan året är slut i alla fall!

Julen var för övrigt helt okej. Fast jag saknade Figaro hemskt, hemskt mycket, trots att både Charlie och Bonzo var där och stod för ”hundgörat”. Bara att inse, dom är varken lika söta eller charmiga som han. Kanske inte lika arga heller, men å andra sidan inte på långa vägar lika välutbildade. Inte ens Charlie, hans blindhundutbildning till trots! Hallå han försökte för fan klättra upp på soffbordet! Skulle Figaro ALDRIG gjort! När någon såg på. Se där, vi kan lägga till listigast till listan över hans egenskaper också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0