Ha'ru sätt va rer snör!

”Kom inte och lägg dig här Amadeus, matte ska gå upp.”. Amadeus kommer och lägger sig ändå. Jag går inte upp. Man kan inte flytta på sig sådär bara när man blir kattmadrass. Amadeus är den lite besvärligare modellen som inte bara ligger snällt och låter sig klappas, utan som vrålar en rakt upp i ansiktet och vänligt daskar en på kinderna med sina dasslock till tassar. Ändå ligger man snällt kvar tills han själv flyttar sig, vilket han för det mesta gör rätt så snabbt.

  Jag har intagit en stadig grötfrukost och burit fram min spegel. Den ska få sig en sista strykning idag har jag tänkt. I natt låg jag och funderade på allt som skulle kunna målas vitt i lägenheten och fick svårt att sova för det var så jävla mycket! Vitt är väldigt inne just nu, i mitt huvud. Ute också, med all snö. Utanför mitt fönster har dom plogat upp en rejäl snöhög. Snart kan jag nog börja gå in och ut via balkongen.

  Men i alla fall. I veckan som kommer är jag mycket ledig. Jag har massa tid för målning. Jag vill så gärna måla! Men jag vill inte slipa och det måste ju göras. Fan vad jag avskyr att sandpappra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0