En lycka kommer sällan ensam.


Den som sa att lycka inte kan köpas för pengar är full med skit. Jag har verkligen köpt mig lycka idag. I form av Shrek Nu och för alltid, för bara 99 spänn! Jag blir alldeles snurrig av glädje bara av att tänka på det! ”Ska det vara inslaget? Julklapp eller present?” frågade den manliga expediten och jag slog till på en julklapp. Jag blev jättebesviken när killen räckte över paketet som bara var en sån där ful jävla kartong! Ännu besviknare blev jag när Tesse med barnvagnen i högsta hugg betalade för sin Shrek och en liten barnboksbox och fick alltihop inslaget i JÄTTEFINT papper! Fy fan vad diskriminerande!

 

Ute på Maxi åt vi buffelunch som var okej men inte jätteokej. Bredvid oss satt det en kvinna i svårbestämd ålder men man kan nog anta att hon var i övre medelåldern. När Tesse hivade upp oliver ur vagnen glömde hon, den övre medelådersdamen nästan bort sin mat. Hon bara satt där och log och log och jag tänkte ”Vadå lixom, det är ju bara en bebis!”. Visserligen en rätt söt sådan, men, no offense Tesse, nån hundvalp är han ju inte. Fast jag måste säga att han har fantastiska ögonfransar.

  ”Dom är flera miiiil långa!” stönade jag avundsjukt och stoppade munnen full med friterad kyckling. ”Flickorna kommer falla som käglor!”. Jo det är Tesse medveten om, men no worries, hon har redan talat om för Oliver att han inte får bli någon player.



Tesse släppte av mig vid jobbet på väg hem. Jag oroade mig lite för hemfärden som skulle ske till fots i mörker och kyla. men när vi satt där och diskuterade SJ och deras misslycakde snöförberedelse fick min kollega Janice ett privatsamtal. Det var hennes mammas kille som erbjöd henne skjuts hem. ”Ända till Linköping?” skrek vi andra, chockade över denna vansinniga vänlighet. ”Jo han har dåligt samvete för att han kallade mig tjock. Fast det var på skoj. Han får gärna kalla mig tjock om han skjutsar mig hem sen.” sa Janice.

  Jag fick lifta med dom hem vilket gjorde att jag kom hem till och med snabbare än om jag hade cyklat! Halleluja! Nu ska jag gå och lägga mig. imorgon ska jag upp tidigt och tvätta sängkläder, om det fortfarande är ledigt i storstugan klockan sju. Peppar peppar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0