På glid.

Jag har ett irriterande psyliumfrö i halsen. Ute är det svinhalt, jag vet för jag har varit där, ute i det hala. Nu sitter jag med min andra kopp kaffe och hehe:ar åt folk som halkar förbi mitt fönster. Dom ser för lustiga ut, beredda på platt fall som dom är.

  Snart ska jag gå till affären. Ingrideinser till dagens lunch/middag ska inhandlas. Jag är lite inne på saker som lagas i ugn just nu så det blir tacogratäng. Och apropå mat har jag gjort en intressant iakttagelse. Väldigt många människor fotograferar sin mat, jag är själv en av dom. Men VARFÖR tar man foton där maten snarare ser ut som den just kommit upp än ska ner? Mat ska se aptitlig ut. Gör den inte det är det ju ingen mening med att ta kort på den! Här är min frukost:



PS. Majje, du tänker ju HELT fel! Du ska inte bli kompis med ordet måste, det är ett fult, fult ord! Du ska byta ut det mot vill. Vill är ett tjusigt ord det!


Kommentarer
Postat av: sven

Fast den där vill kan vara en grinig jävel. Man bjuder till, det känns som allt går bra, att man är på samma våglängd. Men ett par saker som inte går som planerat och den där vill vill inte alls vara med längre. Jag har sett det för många gånger för att det ska kunna vara en slump!

2011-01-10 @ 18:32:21
Postat av: Majje

Håller med Sven här. Och jag vill faktiskt oerhört mycket. Men det är ju inte heller bra. Måste jag vilja mindre? Eller vill jag se mina måsten som good stuff in my life? Det e svårt det där.



Just nu vill jag bli lite småsjuk... Gärna till söndag om du kan ordna det tack?

2011-01-12 @ 16:19:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0