Min dödssynd är frosseri.

Och det var vad jag ägnade mig åt hela kvällen igår. Det är Svens fel, han började prata om sura vingummin och sen var det kört. Inte för att jag var sugen på sura vingummin men det skapas ju en kedja av associationer i huvudet på en. Typ såhär: Sura vingumming-gott enligt Sven-vad är gott enligt mig?-lakritsfudge-goooo-oooo-ooott!-och ostbollar-goooo-ooo-ooot-och smågodis över lag-helt okej gott-litchifrukter-mummsfilibabba-ahlgrens bilar-naaaajs. Ni ser. Man är chanslös. Men allt var som sagt Svens fel. Med facit i hand kan jag konstatera att det bara var Laktitsfudgen och litchifrukterna som verkligen, verkligen gjorde grejen för mig. Fast det kommer jag inte komma ihåg nästa gång säger nått som sura vingummin eller cambozola eller rödvin. Borde sluta umgås med honom…
  Vi kollade om på The Bourne ultimatum. Bourne är min idol alltså. Världens tuffaste super hero. Skulle lätt kicka Spindelmannens, Stålmannens och Fantomens ass! På samma gång! Han skulle kicka GSP:s as också kom vi fram till igår.

Idag mådde jag som jag förtjänade, inte så bra alltså. The biggest sockerbacksmällan off all times. Var bra nära att jag inte tog mig upp när klockan ringed vid sju men så tog jag mig samman och bara gjorde det. Men morgonpromenaden sket jag i. Det blev kaffe och bloggar istället och sen gav jag mig i kast med att rengöra gjutjärnspannan jag köpte på Bra & begagnat (men tydligen inte rengjort) igår.
  Kände att jag var tvungen att boosta mig själv med en riktigt stadig frukost också eftersom det inte blev så mycket näring igår. En jätteportion havregrynsgröt med sötmandel och mjölk, en proteindrink och mer kaffe gjorde grejen. Nu känner jag mig riktigt toppad. Ska göra färdigt pannan och sen blir det promenix.

Dom här söta hittade jag också på Bra & Begagnat.


Kommentarer
Postat av: Anonym

okeeej ... skyll din dåliga karaktär på mig bara, gör gärna det. SJälv sitter jag och tänker tillbaka på den där gången när jag bad om en slatt mjölk i mitt te. Mjölk, sa du, ko ... kött är ju gott. Entrecote är gooott. Och innan jag visste ordet av satt du där med två helstekta oxar som du gnagde i dig. Till frukost. Det här var, som du väl minns, samma vecka som du var ner och käkade upp den där strandade valen utanför Danmark.

2011-01-27 @ 12:09:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0