Kameror, kolbullar och kräks

Igår var egentligen ingen dålig dag, jag var lite trött. Det var svårt att sova. Även om sängkläderna var tvättade och luktade hemma gjorde inte de nya täckena och kuddarna det. Kändes som att sova på hotell typ. Dessutom var det nått prassligt material i påslakanet som jag inte riktigt gillade. Vi får väl se om det mjuknar.

  När klockan ringde vid sju kände jag mig sådär. Tre maskiner tvätt. I stort sätt allt som går att tvätta tvättades. Ett par småfiltar och duschdrapperiet glömde jag bort. Lätt hänt. Genom att kontrollera så torktumlaren verkligen fungerade innan jag gick upp till mig, det gjorde den inte. Den stannade efter ett par varv. Besparade jag mig att några timmar senare komma ner och finna alla mina underkläder, lakan och handukar våta. Hahaha! Jag kände mig fett nöjd!

  Jag avslutade tvättandet med att mangla sängkläder. Jag uppskattar ett gott mangelpass, det är lite som meditation. Tyvärr var lakanen lite för torra för att den riktigt fräscha känslan skulle infinna sig, det blir så ibland. Fler människor borde mangla.  

  Det var efter det, manglandet, när jag gick på promenad med Annsofie och Morris som jag insåg att kameran inte betedde sig som den skulle. Då tog den bilder, ibland, sen slutade den med det också. Kanske nått tillfälligt tänkte jag och tog med den på Kolbullegrillning i parken. Inte nått tillfälligt konstaterade jag där. Verkar vara något fel på obejktivet. Det automatzoomar inte. Ställer man in den på manuell zoom funkar det, men då blir allt suddigt, jag kan inte sånt där. Att filma funkar också. Jag vill väl för fan inte filma! Jag vill ta kort!

  Kolbullen var god, väldigt flottig. Jag gillar tyvärr flott. Sen gick jag ner på stan för att träffa Tesse och Oliver. Vi fikade på Lindhals. Oliver kräktes genom näsan. Jag börjar bli lite kvackelmagad så det kändes lite jobbigt att titta på medans jag åt. Fast det hindrade mig förstås inte. Jag åt ändå, för mycket.


Kommentarer
Postat av: Giz

sv; ja precis, man får ju tänka på vilka skämt man drar till vem lixom. Jag hade ju inte vågat dra ett blatteskämt till en blatte tex.

2011-01-08 @ 14:43:10
URL: http://SweGizmo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0