Nyåret.

Jag hade ett trevligt nyår. Det blev lite senare än tänkt, hade ju mest tänkt gå dit, käka så mycket mat som möjligt och sen dra hem igen, medan sista tuggan var på väg ner. Inte för att jag inte räknade med att det skulle vara trevligt. Men jag ville typ studsa ur sängen halv sju, snuskigt pigg och glad och köra en Sound of music (som jag för övrigt avskyr) imitation.

  Det blev inte så, jag blev kvar ända till två och såg för första gången Jan Malmsjö (som alltså inte är död) ringa in det nya året. Jag förstår verkligen inte poängen med att stå där på Skansen och trängas. Det är nått sjukt med människors förhållande till det stället!

  Hur som helst. Vissa intressanta slutsatser drogs under gårdagens kväll, som jag tycker känns bra att ha med sig in i det nya året:

 

Jesus kan ha gått på vatten, det handlar bara om att blanda ut det med en tillräcklig mängd maizena.

 

Australiensare förstår inte den oskrivna svenska lagen (som vi eventuellt stiftade igår) att tacka nej när någon säger ”Det är väl ingen som vill ha mer av det här?”

 

Den nya innedrogen 2011 kan komma att bli Feliway doftavgivare. Be were!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0