Det är en fin linje mellan komik och tragedi.

Igår skulle jag baka en cheesecake. Det är ju ett enkelt och okomplicerat bakverk, kan man tycka. Fast inte om det är jag som ska göra den. Första missen gjordes i ett tidigt stadie och upptäcktes efter att jag hade kommit hem från affären. Fullkornsdigestive. Inte gott alls! Orkade inte gå tillbaks. Andra misstaget gjordes också i ett rätt tidigt stadie av själva bakandet, men upptäcktes på sluttampen. Det här är ett fel jag helt enkelt aldrig borde göra för jag har redan gjort det en gång. Glömt att ha i Philadelphiaosten. Crap! Den här gången var det dock inte så mycket glömt som blivit felunderättad av min bakassistent. Resultatet blev rätt okej ändå faktiskt.

  Sen blev det lite Ultimat Fighting och efter det en film, som skulle vara en komedi men det var fan inget komiskt med den! Den var jättebra absolut men om man har räknat med att skrocka lite lagom roat men istället sitter och hulkar och snörvlar och snorar ner sina tröjärmar värre än ett dagisbarn så känner man sig ju lite lurad. Eller jo lite komiskt var det men mest bara tragiskt. Typ när clownen försökte hänga sig. Då skrattade jag så snor och spott sprutade. Jag tror det var en överslagshandling. Det blev ixom för sorgligt alltihop.

 

Jag har nu intagit min frukost och två koppar kaffe och funderar nu på vad jag ska göra för vettigt av den här dagen. Just nu lutar det åt att ta med kameran på en promenad och ta lite utomhusbilder. Det har jag inte gjort än.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Brassed off:-D Den är ju kalas bra! Fast tröjärmarna lär vara stela av allt avtorkat snor idag. Jag skulle kunna se den tusen gånger till och fylla tusen nya tröjor. Eller så köper jag ett storpack näsdukar istället.

Rätta mig om jag har fel, men den där bakassistenten är en av världens finaste. Han Gordon Ramsey bönar och ber för att få en assistent i samma klass. Den nakna kocken likaså!

2011-01-05 @ 13:48:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0