Matplaner och glöggpremiär.

13 timmars sömn. Sen frukost i sängen, lite Scrubs och 70’s. Först övervägde jag att överhuvudtaget inte lämna sängen för annat än toalettpauser, men sen tröttnade jag på det och städade bardrummet. Och tog ett bad förstås. Nu känner jag mig varm och svampig på ett rätt behagligt sätt.

  Ute snöar det typ horisontellt och jag skulle behöva gå en sväng till affären för att fylla på salladsförrådet. Bäst att göra en matplan för dagen innan dock, vill inte behöva gå två gånger.=S

  Igår åt jag dillstuvad potatis och kallrökt lax. Sweeet! Bjöd Sven och Niklas men dom ”Var rätt nyätna.”. Jag tog det inte så hårt, det var mer av påtvingad artighet än lust jag bjöd. Dom skulle nämligen komma förbi med lite glögg. Årets Blossa. Lite torr får man lov att säga. Inte torr som i ”Ett tort vin med smak av enbär och gödsel” utan mer torr som i tråkig. Inte mycket saffransmak på den lixom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0