Friday night fever typ.

Vintern kom naturligtvis till Norrköping också, alldeles för tidigt. Jag trampar som en idiot till jobbet på min cykel vars däck inte är så välpumpat som det kunde varit. Och min kollega säger ”Du cyklade väl inte hit idag?” och jag svarar ”Jo såklart jag gjorde!” och hon o:ar med munnen och spärrar upp ögonen. Sen trampar jag hem, lika mycket som en idiot och svär och flåsar och svettas och hatar all misslyckad snöröjning. Det är sån vintern är.


Fredag är annars min favoritdag och den spenderas på ett sympatiskt sätt med första säsongen av TUF som egentligen är katastrofal men som ändå blir rätt bra och en spontanfredagsmiddag av vad huset har att erbjuda, vilket är kyckling, bulgur, havregrädde, diverse grönsaker, alltsmmans kryddat med lite vitlök och ingefära. Sen ett par glas rött till det. Och ännu mera TUF förstås. ”Såg du såg du?!”skriker vi och fröjdas på ett kanske inte så sunt sätt över spräckta ögonbryn och stryptag innan vi avslutar med lite ovåldsamma avsnitt How I meet your mother.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0