"Feta" lögner och element.

När jag sitter med en liten vit kaffekopp i handen och ena lillfingret sofistikerat spretande ringer telefonen. Ring ring! ”Var är du?” dånar farsan nära, nära. ”Jag är hos Annsofie.” viskar jag långt, långt bort. Fast egentligen pratar jag i normal samtalston, men det är något fel på min telefon så om jag är inomhus låter det som jag viskar.

  Farsan vill att jag hälsar på. Jag vill inte och lögnerna hoppar smidigt som pumor ur munnen på mig. ”Nej det går inte då jag jobbar…”. Okej inte någon originell lögn men ändock. Annsofie ställer sig frågande. ”Varför vill du inte hälsa på honom för?”. ”Han kommer bara säga Har du blivit tjock nu igen! Dessutom ska Harriet, Anders och Rebecca dit också. Då kommer dom bara prata golf och jag hatar golf. Jag vill prata om mig själv! Fast… jag kan åka dit i en burka. Då kommer ingen se hur tjock jag blivit och jag kommer bli the center of attention. Hehehehe!”

  Sen går jag hem och sorterar mina fotografier i datumordning medan jag intensivt önskar att elementen på något mirakulöst sätt av sig själva ska börja fungera och höja rumstemperturen från typ 17 grader till i alla fall 20. Det gör dom inte. Jag fryser fan arslet av mig! Tur att det är väl tilltaget. I like big butts and I cannot lie!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0