The battle of the laundry room.

Jag tycker om att ha en tvättstuga. Jag skulle inte vilja ha tvättmaskiner och skit i min egen lägenhet. Kanske om jag hade ett helt tvättrum i lägenheten, men vem har det? Förr var det en sann fröjd att tvätta här. Folk varken stal kvarglömda grejer eller varandras tider. Nu verkar det ha flyttat in en ny generation tvättare för nu är det ta mig fan ALLTID problem!

  Klockan sju i morse slängde jag in mina nya sängkläder i stora stugan, vars tid jag bokat. Klockan åtta var jag nere och flyttade över tvätten till torkrummet, vars nykel jag naturligtvis tog med mig hem sedan. Stora tvättstugan lät jag vara olåst eftersom jag ändå inget mer hade att tvätta. Det är ju shyst att låta andra använda den när man själv är klar. Eller?

  Klockan tio gick jag ner igen för att ta hand om mina lakan. Någon tvättar i stora, no problems tycker jag, men blir jävligt förvånad när jag låser upp torkrummet och min tvätt inte hänger där! Istället hänger det två barnoveraller på linorna. I hörnet låg mina sängkläder, som tur är i en tvättvagn. Ännu längre in i hörnet var mina kassar och tvättmedel inkastade. Sköljmedlet har läckt ut på golvet. Det började koka lite i mig av ilska. Hur fan har dom tagit sig in i torkrummet när jag har nyckeln? Och hur fan kan dom vara så dumma i huvudet att dom inte fattar att någon faktiskt använde det när hela jävla rummet är belamrat med tvätt?

  Jag stolpade iväg så där stelt med häftigt pendlande armar som man gärna gör när man är arg, för att hämta skurgrejer och torka upp i sörjan som jag icke borde hållas ansvarig för. När jag höll på som bäst kom en kvinna (som jag vid ett annat tillfälle haft en tvättstugedispyt med) och frågade lite snorkigt efter nyckeln till torkrummet.

  På senare år har jag blivit lite bättre på att säga ifrån i situationer där jag känner mig förorättad. Så jag fräste surt åt henne att hon borde fattat att någon använde torkrummet eftersom det var fullt av grejer. Hon urskuldade sig med att hon trott att dom var från gårdagens sista tvättpass eftersom dom redan var torra när hon kom och jag snäste att så länge hon inte bokat tiden och vet att den är hennes, alternativt är säker på att tiden är helt ledig, inte bara tror, ska hon ge fan i att flytta på andras tvätt.

  Det slutade med att hon bad om ursäkt och jag är ju inte långsint av mig (för det mesta) så då tinade jag lite, gav henne nyckeln och försäkrade att det var okej. Fast sen när jag höll på att mangla mina lakan blev jag lite sur igen för dom var ju helt skrynkliga och jättesvårmanglade. Det stör mig också fortfarande att hon kom in i torkrummet trots att jag hade nyckeln. Hur fan gick det till?



Förresten har jag ringt hyresvärden. Dom är så jävla trevliga och hjälpsamma varje gång! Jag kommer nog aldrig flytta här ifrån. Så imorgon kommer hustomten hit och kollar elementen. Idag kunde han inte för han har semester.


Kommentarer
Postat av: emma ce

Svar:Haha, ja mina katter (som bor hos päronen) tycker likadant.



Gjorde du? Haha, vad fränt! För det kan nog stämma, vi brukar gå där nämligen (:

2010-12-02 @ 18:30:44
URL: http://emmasetta.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du borde påpeka för vaktis att folk har kopior på torkrumsnyckeln.

2010-12-03 @ 02:45:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0