Möt Stolen.


När jag flyttade in här för nästan sex och ett halvt år sedan var lägenheten helt tom, så när som på en köksstol. Mitt hjärta ömmar lite för övergivna ting så trots att den inte matchat just något annat i mitt hem har den fått bo kvar. Det är faktiskt en rejäl stol, pålitlig, rätt fina linjer och bekväm är den också! Det ända den saknat är en trevlig färg.

  Så efter att ha målat om spegeln en sista gång rotade jag fram mitt förhatliga sandpapper och gav mig i kast med stolen. Den var uppenbarligen glad över lite omvårdnad för den stod helt still hela tiden! Även när jag målade den. Nu står den på tork i badrummet. Katterna gillar Stolen och risken är alldeles för stor att dom skulle sätta sina tjusiga små fotavtryck på den och sen i resten av lägenheten.

 

Såhär såg Stolen ut efter slipningen men innan målningen. Jag tycker han ser rätt glad och förväntansfull ut.


Kommentarer
Postat av: Kärlekskrank

Jag är också på jakt efter pinnstolar. Den där hade snygg form.

2010-12-01 @ 13:23:26
URL: http://www.kärochjävlig.se/?q=blog/3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0