Mardrömmar och blaskkaffe.

Nyvaken sitter jag och glor ut genom fönstret. Lite komavarning på det, jag ser men det syns lixom inte. Ett hålögt stirrande. Kaffet hjälper inte ett skit för det smakar mer varm mjölk än kaffe. Ögonmått existerar inte vid den här tidpunkten på dagen.

  Jag drömde jättekonstigt nu på morgonen. Jag satt på golvet till nån liten hamnkrog eller nått, trodde jag, när Kenta med skägget och hans fru och en liten unge kom in och slog sig ner dom också. eftersom Kenta är en A-lagare så förstärktes naturligtvis min tro att det var en hamnkrog jag var på. Men så kom en bekymrad läkare och hämtade Kentas lilla familj.

  Jaha tänkte jag och var rätt lättad över att bli av med dom och började pilla lite på mina håriga ben. Nöp tag om ett och ryckte till. Plötsligt satt jag med en äcklig fiskelina i handen och mitt ben var ett lååångt öppet sår. Såg ut ungefär som innamätet på ett slaktat och urtagen djur. Jag svimmade nästan. På riktigt alltså, men eftersom jag redan sov så hände lixom inget. Det var det värsta jag sätt! Usch! Kommer aldrig bli av med den minnesbilden. Vilken tur att jag var hos en läkarhamnkrog! Hoppas drömJonna får vård medan jag är på jobbet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0