Julplaner och sodalösningar.

I år tänker jag köpa MASSOR med julklappar! Men bara till mig själv. Jag har haft ett rätt jobbigt år och behöver lite uppmuntran. Nu tänker jag inte spara klapparna tills julen utan tänker börja använda dom så fort dom är införskaffade.

  Följande saker har jag tänkt mig:

 

- Nya sängkläder                Check!

- Vinterskor                        Check!

- Shrek 4                            Check!

- Nya täcken och kuddar   

- Ett skrivbord (om jag hittar något, inte så jävla enkelt. Speciellt inte när man är bil- och körkortslös. Finns ett i Vadstena som jag är sugen på, men som sagt, bil och körkortslös)

- Nytt gymkort

 

Det var nog allt det. Som jag kommer på sådär på rak arm i alla fall. Nån liten klapp till morsan fixar jag väl också. En är ju redan inköpt också. Den söta, söta som jag vill behålla själv. Men det går inte. Jag har så det räcker av den saken och har inte tid med en till.

 

Nu ska jag dammsuga och sen ge mig iväg ut i ”snöstormen” för att köpa målartvätt. Jag ska påbörja ommålning av mina hyllor och konsoler. På färgen stod det ”målade ytor kan tvättas med sodalösning”. Det lät ju bra mycket smidigare än att slipa!

  Så jag googlade sodalösning och fick inte fram ett jävla skit! Alla fall inget som kändes användbart. Följande citat hittade jag ”Det är enkelt att blanda till egen sodalösning att tvätta väggarna med. Ta en del soda till tio delar kallt vatten.”. Ja jag håller med, det låter skitenkelt. Om man vet vad soda är. Jag har inte en jävla aning! Men tydligen är det samma som Natriumkarbonat, vilket jag inte heller har en aning om vad det är eller vart man får tag på!

  Så det lättaste är väl att köpa färdig målartvätt. Fast det känns lite surt om det nu är så jävla enkelt att göra själv. Någon som vet vart man får tag på sånt där Natriumkarbonat? Jag ska sms:a 118 118 och se om dom har nått svar. Säkert inte. Dom suger!

  Två minuter senare: Okej förlåt 118 118. Jag fick faktiskt svar omgående att det kan köpas som målarsoda i färghandel. Då bär det av dit snart.

 

Ps. Stolens makover går riktigt bra. Här kommer en tjuvkik.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0