Don't buy the gris in the säck.

Här om dagen köpte jag en väldigt spännande frukt. Tjusigt gul med taggar på. Svin dyr. Men det är lixom värt det ibland. Att kosta på sig. Jag var rätt förväntansfull. Den låg bland passionsfrukter och granatäpplen så jag föreställde mig ju nått saftigt och sötsurt. Tror aldrig jag blivit så besviken i hela mitt liiiiv! På en frukt alltså. Inuti var den skittråkigt blekgrön och den smakade verkligen ingenting. Ingenting! Jag slängde den. Nu har jag lärt mig en läxa. Jag tänker aldrig mer köpa frukter som kostar över 100:- kilot!



Nu försöker jag få arslet ur vagnen och göra någonting rättrådigt denna dag som är idag. Det finns ett antal ”jag borde” men det lockar föga. Det finns ett "jag måste" som jag väl kommer tvingas genomföra. Hämta Maya och Katten så dom slipper fira jul ensamma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0